Thursday, September 3, 2009

HARI KE-11

Pengorbanan ibubapa begitu terkesan pada hari ini....
Mak n ayah sanggup dtg dari Gombak semata-mata nak jumpa aku kat melaka nih..almaklumlah, sejak dr cuti H1N1 dulu shampai skrg x balik....bukan sengaja...tp x berkesempatan....hurm..sbulan dah kot...

Instinct seorg ibu tuh kuat...benar!...ku sgt kagum...bila ku hadapi masalah jer..mak pasti call..mgkin susu yg mengalir ke dlm badan ku dahulu menjadikan ikatan instinct seorg anak dan emak sgt rapat....pada asalnya mak suh aku balik je rumah this weekend...tp nak wat cmne, test bersepah sgt...haha...

Dtg ke melaka skadar nak kasi barang2 makanan....n nak jumpa...ayah pon sama...dihulurkan jgk sedikit wang saku...aku sgt sayu melihat wajahh mereka berdua...dahulu aku pernah mengadu kepada mak....mengadu tntg kepayahan blaja...mengadu tntg hidup kdg2 x terurus sgt....malas + bla2....then mak nasihat mcm nih jer..."AKIR, kita nih hidup utk ape?? Buatlah apa2 sekalipon....janji ALLAH suka....biar org x suka xpe..pedulik kan org tuh....kita ada kehidupan akan dtg yg
lebih perlu dirisaukan...."


Aku bergenang air mata...MAK la pemberi kata2 semngt kepada....AYAH juga sama...penyokong terdekat..mereka selalu doakan aku...justeru itu,tidak wajar aku mengabaikan kebaikan mereka...kerana mereka IBUBAPA ku...

Wallahu A'lam

1 comment: