Wednesday, August 26, 2009

HARI PERTAMA

Assalamualaikum pembuka bicara...

Agak lewat juga ku tulis untuk entry ramadhan ini. Kerana azamku ingin menulis berkaitan hari-hari yang kulalui di bulan Ramadhan. Alhamdulillah, ada seorg insan yang telah mengingatkan ku kembali akan hal keazamanku ini.

Tajuk "Hari Pertama" mgkin paling sesuai untuk entry ini. Bermula pada petang jumaat lagi, ku da x sabar nak solat tarawih pd malamnya. Yeahh...semangat nak solat tarawih. Maklumlah solat ni xde pd bulan2 lain slain Ramadhan Mubarak.

Aku saja jer nak try solat kat MMU...aku dimaklumkan bahawa imamnya ARABIAN. So dlm kepala otak aku pk msti bacaan terrbaikk...tp ade sorg kawan ckp...nak tercabut lutut try la pegi MMU...hahaha..aku gelak jer....jwpn aku pd kawan tuh.."ala~ aku nak test power jer"

Satgi balik tarawih aku gk letih. btul kata kwn tuh..hehe...Imam arab tuh pegi belasah satu muka setengah dgn bacaan cool + maintain...pergh...jam 10.10 br abes 8 rakaat...sedangkan surau @ masjid kat melaka nih...9.40 da settle tarawih plus witir..tp layan jer bacaan imam tuh..macam Imam2 besar je bacaan imam tuh..sedangkan imam tuh pon student MMU jgk...

Sok pagi sahur ngan nasi yg "lembik"..hehehe,bujang masak!! steady la...x bajet air untuk 4pot stgh....hehe...xper2..kenangan best...lauk plak telur terrbaik~...mmbr ku mmg pandai masak...seronok gak sahur pertama tuh....

Then hari berterusan hanya dgn TIDO...TIDO...TIDO....itu la realiti yg berlaku kalo puasa weekend nih...da la first day...huhu..satu rumah pakat membuta sampai tgh hari...tp Alhamdulillah ku plg awal bgun..jam 10,da bangun basuh baju...n wat pe yg patut...lalala~ (tp x sarapan la...pe jadah nya srapan bulan puasa?haha)

ALhamdulillah juga aku berjaya menghabiskan bacaan Al-Quran 2 juzuk pd hari tu...aku target bulan ramadhan kali ni nak khatam 2 kali...hari pertama berjaya ikut flow yg telah dirancang...

Buka puasa plak aku di MMU...bersama student arab...Sbb nya MMU ni 100% pak arab support berbuka...so aku layan je la....nasi briyani yg sepatutnya utk dua org...tp dibungkus utk sorg...sebbek aku kongsi ngan sahabatku..kalo x terbongkang malam kedua xdpt tarawih..WALLAHU A'LAM

No comments:

Post a Comment