Friday, October 23, 2009

Fikir-fikirkan!~



Assalamualaikum.....

Pendahuluan kata2...bersyukur ku Hadrat ALLAH Taala kerana masih lg diberi kesempatan utk menghirup udara milikNYA...dalam keadaan aku msih bergelar MUSLIM...dlm keadaan aku masih lg mempunyai bibit2 IMAN...ALHAMDULILLAH~



Sape kata org lelaki cool dan xkan menangis??? setiap jiwa yg berakal pasti pernah menangis....tambahan pula jiwa yg sarat dgn dosa ini...>>> aku la tuh...aku mula menangis sbb rase dosa tuh da byk sgt....

Aku sgt pelik kerana di luar sana (alam realiti...bkn alam maya@blog) manusia sering mencampakkan diri ke dalam kehinaan...aku ckp kerana aku juga lakukan..(BERIKAN AKU KEKUATAN UNTUK INSAF YA ALLAH.Amin)

Yang bermusuhan...yang dengki mendengki...yang hasut menghasut...semua tuh kerja nafsu gila xtakut Mati...come on bro...come on sis!..kita berpijak di bumi nyata yg menipu...sedar diri...(aku ckp utk aku jgk....sbb xtahan dgn masalah jiwa yg serabut...so aku kne luahkn!!...dan ini adalah cara aku...harap faham~)

Cukup2 la...sampai bila lagi nak hidup dlm kepura-puraan...smpai bila lg nak hidup dlm pendustaan...kata org>>>muda hanya skali...thats why la skali nih jgn menyesal seumur hidup...wake up org muda...kita da lama ditipu...oleh sape?? Syaitan dan musuh Islam....bangkit la smula wahai jiwa muda...UMMAH memerlukan kalian!!!

aku pon xbrapa pasti hakikat dan niat aku menulis entry kali ini...aku jugak blurr mcm muda mudi yg lain....keliru mencari jalan...jalan keluar dr kegelapan mencari sinar...aku trus berjalan...masih xjumpa..

hidup ini adalah pentas lakonan....kita sumer plakon!!...dan directornya adalah TUHAN SEKALIAN ALAM....jalan ceritanya termaktub dlm Al-Quran...samada nak follow atau nak reka jalan citer sendiri...terpulang la...tp nescaya sesat dan terpesong la hasil lakonan itu nnt...watch out!

Harap saja ngaji tinggi2...ngaji pandai2....tp penghayatan tarak....apa punyer org daa...kita blaja bukan utk lawan tokey...sbaliknya utk lebih taat pd tokey...agak kurg ajar la namanya...dah diberikan segalanya....tetiba melawan YANG MAHA MEMBERI...ape kes??

Cukup2 la wat dosa...sok lusa leh mati! kita mana tau....kalo la lps mati ni xde pape balasan...psti aku la org pertama nak jadi jahat....pasti aku la org pertama nak buat sesuka hati aku...(tp masalahnya...balasan itu PASTI...ko buat baik dibalas Baik..buat jahat dibalas Jahat)>>>>>begitu mudah sifir ALLAH utk manusia rujuk~ soal bonus or kasih syg ALLAH tuh lain crita, yg pastinya ALLAH MAHA ADIL, pegang smpai mati kata2 nih!

Usah serabutkan jiwa anda wahai anak muda.....cinta pd yg xpasti akan merosakkan anda....mslh hati boleh buat anda tersungkur...harta bleh buat anda terbalik!! pangkat leh buat anda tenggelam!!! kembalilah ke pangkal jalan...nasihat dr seorg hamba yg hina lagi dina....(pengkhianat....insaflah!!!)

Aku tersentak pabila diri ini terasa kosong...aku bukan sperti aku yg dulu...dahulunya ku dahagakan ilmu....dahulunya ku sahabat AL-Quran...skrg???apa pon xdak~....so kembalikn jiwa yg sudah lama sunyi tanpa alunan Quran...aku nak jd mcm dulu...bahkan lebih baik...

Sahabat2, kalian mmg sgt setia.....please help me...bibit2 kesedaran sudah mengetuk pintu hati...namun kekuatan msih ku carik...wake up muzakkir~...kau pejuang Agama ALLAH...usah serabutkan dirimu dgn yg x sepatutnya...

Juga kpd teman2...yg mengenali dan yg mengambil berat akan diriku...sama2 la kita berubah....sejak 2menjak nih aku dah lain...yes..aku akui...so berikan aku keyakinan utk jd seorg MUZAKKIR..dan kalian juga ku harapkan mempunyai keinginan yg sama sperti ku~

Kalo nak kejar nikmat dunia ni...sampai mati pon pasti x dpt semuanya...tp apa2 nikmat yg diperoleh tuh sumer kat dunia je leh pakai...kalo di alam akhirat...xde nilai langsung nikmat dunia yg smentara tuh...namun perlu diingat "DUNIA ADALAH PENYAMBUNG KE ALAM AKHIRAT YANG KEKAL ABADI"

justeru itu, kejar sekadarnya sudah cukup...smoga menjadi pengajaran pada semua!...buat aku yg menulis entry ini...setiap kata2 aku pasti akn ditny kelak...buat smua yg membaca entry ini...anda jugak mungkin akn ditny jika mengabaikan sgala nasihat yg baik..(ambil yg baik buang yg keruh)



HIDUP MATI KERANA ALLAH~
Siru a'la barakatillah~

WALLAHU A'LAM...

5 comments:

  1. alhamdulillah bg org yg Allah campakkan sinar keinsafan..

    truskan mujahadah...

    ReplyDelete
  2. salam
    mnx maaf, saye rase sye nmpk prbzzn mzkkr dlu n skrg..honestly, sbg seorg islam,sye sdh.sye x ckp awk x baik..cume saye pon harap dikembalikan muzakkir yg dlu(matrik).sye msh igt tazkirah2 awk tym kat matrik dlu. x ramai pemuda yg masih kuat berjihad mmpertahankan Islam skrg..so, awk yg ada tolong jgn kurangkan lagi jumlah mereka yg da mmg sket tu. insyaAllah, if kte bersungguh2 untuk mencari kebaikan, Allah pasti akan tolong..maaf klu kate2 saye x berhikmah,tp sye taw awk fhm.salam mujahadah~

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...Allah berikan sinar keinsafan buat diri anta krn Allah sygkan anta...rapatkan kembali hubungan ngan Allah..insyallah Allah akan bantu anta...ana pun nak jd cam dulu,jg hubungan ngan Allah n manusia,nak jd lbh baik dr dulu tp stil mencari2 jln yg lurus...doakan ana jgk supaya trus dalam iman n rahmat Allah....moga2 anta trus success dlm ape jua yg anta lakukan...

    ReplyDelete
  4. hmm...kata2 anonymous ni benar juga..walaupun NK xtahu siapa akir sebenar dlu..tp dpt jgak rse p'bezaannya..jd,kembali la kpd muzakkir yg dlu~ (bkn permintaan NK saja,tp semua yg mngenali akir)

    *harap akir jd lebih baik~

    Gud Luck n All Da Best in Final Exam.

    ReplyDelete
  5. thanks..nnt ku akan tuliskan sumthing post khas utk berkongsi masalah nih..

    tp not yg sgt privacy la..so...yg skadar boleh kongsi...tggu jer

    ReplyDelete