Saturday, July 11, 2009

TERHARU + KECEWA........


Bismillahiraahmaanirraahiim....

(Dengan menyebut Nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG)

Sudah agak lama gak aku x mengisi sesuatu untuk dikongsikan bersama-sama pembaca di dalam blog yang tidak seberapa ini. Kali ini dengan izin ALLAH TAALA, aku akan cuba berkongsi dua kisah berkenaan 'terharu + kecewa'

KISAH TERHARU

Ianya berlaku pada hari yang bertarikh (11/07/2009). Ketika itu aku dalam perjalanan pulang ke Gombak dari Melaka. Tibanya aku di Melaka Sentral dengan izin ALLAH, aku berjaya mendapatkan tiket utk ke KL pd jam 8.30 pg.

Seperti kebiasaan, aku sememangnya kalau boleh xmahu naik bas yg dalamnya ade insan2 yang aku knal. Sebab ape? Sebab, mind setting nak tidur jer dalam bas.....hahaa..nak dijadikan cerita...bila aku duduk je kat sit aku (7C)bas Transnasional, mata aku terperasan pada seorang perempuan yang duduk x jauh dari sit aku...

Cun ker??Seksi??APA!!!korang ingat aku suka usha sgt ker perempuan..kadang-kala terpandang gak,aku nih lelaki normal...tapi bacalah sampai abes dulu...jgn judge x tentu pasal..huhu(selingan)

Lama gak aku cuba ingat sapa perempuan tuh..lama gak aku pikir...last2 aku pon tny kat perempuan tuh,
"Macam kenal la..blaja kat mane ek?"

Dia jawab,"UTP"

Pastu aku pikir...ape kaitan UTP ngan aku??...pastu aku pon tny,"Budak KISAS dulu kan??"

Dia pun angguk. Jadi betul la perempuan tuh kisas. cuma aku x pasti dia junior aku atau senior aku. Sebab dua2 batch atas dan bawah nih aku knal gitu-gitu jer..batch sendiri br la aku knal btul2.

Ok. Straight to the point. Knapa aku sangat terharu?? aku selalu sgt harap x jumpa muslimat lepasan kisas (kolej islam sultan alam shah)..nak tau sbb per???sbb satu langkah berjaga-jaga agar aku x tgk perubahan mereka kalau2 perubahan mereka ke arah negatif (NAU'ZUBILLAHI MIN DZALIK)

Tp perempuan tuh mmg masih menampakkan lagi ke'kisas'iannya...Aku sgt terharu....dan aku berdoa sgt moga2 muslimat lain pon kekal mcm tuh...muslimin jugak tidak terkecuali...TERHARU GILERRR BEB~

FASTAQIM KAMA UMIRTA

KISAH KECEWA

kisah ini berkaitan dengan seorg kawan lama yang ku kenali ketika di bangku sekolah (perempuan) dan seorang kawan lelaki aku...huh, bukan la nak menunjukkan rasa jeles or dengki or sumthing like that..

Tp seperti tajuk di atas...kisah ini telah menimbulkan rasa kekecewaan di dalam diri...aku rasa kerana aku 'sesuatu' kemaksiatan telah berlaku...

Pada satu masa dulu, aku telah kenalkan kawan laki aku tuh kpd kwn perempuan aku yang da lama aku x jumpa...sejak berkenalan ada la ura-ura SEMAKIN INTIM yang aku lihat di antara mereka....aku wat xtau jer la...

Then dipendekkan cerita...Si perempuan itu sanggup berjalan jauh semata-mata mahu berjumpa ngan lelaki tuh..now diorg da declare couple...owh my GOD!!...aku seolah-olah watak yang kasi lesen pada diorng...(AMPUNI DOSAKU YA ALLAH!)

Bukan niat aku nak biarkan hal nih jadi mcm ni...so da jadi...aku tegur cara perli n seterusnya aku kasi diorg pk la...(diorg sendiri kata kapel haram tp still kapel...kecewa btul aku ngan diorg)

Tp aku tetap kawan la ngan mereka...cuma utk pengetahuan jer la...once si perempuan tuh ada kapel..aku kureng sket la ngannya..tambah2 kalo org tuh citer pasal kapel dier...huhuhu (ayat cam terabur...maaflah)



Wat masa nih....kawan lagi penting dr aku melayan perasaan felling love nih...sorry to say la..itu la sekadar sebuah coretan kisah terharu dan kecewa aku...

WALLAHU A'LAM....

No comments:

Post a Comment